Εργασία 1: web 2.0

Τι σημαίνει για σας το Web 2.0; Με ποιο τρόπο τα εργαλεία του Παγκόσμιου Ιστού 2.0 αλλάζουν ή θα μπορούσαν να αλλάξουν την καθημερινότητά μας;

Συμφωνείτε με την προσπάθεια των ΗΠΑ να περάσουν τα νομοσχέδια SOPA και PIPA τον Ιανουάριο του 2012; Τα δύο νομοσχέδια είχαν ως στόχο την αντιμετώπιση της πειρατείας και την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων των δημιουργών στο διαδίκτυο, ωστόσο αρκετά σημεία τους ήταν αμφιλεγόμενα και προβληματικά.

Τελικά, λόγω των αντιδράσεων μεγάλων  διαδικτυακών μέσων (όπως είναι το Wikipedia και Blogger) τα νομοσχέδια δεν εγκρίθηκαν, ωστόσο η προσπάθεια που έχει γίνει για ‘έλεγχο’ του διαδικτυακού χώρου είναι γεγονός.  Ποια είναι τα ψηφιακά μας δικαιώματα και υποχρεώσεις;

Παραθέτω κάποιες απόψεις –εξελίξεις για το θέμα:

Techgear 

Techgear

Athens.Indymedia

Wikipedia 

autotriti

Advertisements

One thought on “Εργασία 1: web 2.0

  1. ΕΡΓΑΣΙΑ 1
    Το web 2.0, είναι μια νέα μορφή παγκόσμιου ιστού, η οποία δίνει την ευκαιρία σε πολλούς ανθρώπους να να μοιράζονται πληροφορίες και να συνεργάζονται μέσα από τον δικό τους ηλεκτρονικό τους υπολογιστή αν και βρίκονται σε μεγάλη απόταση. Η χρήση του παγκόσμιου αυτού ιστού είναι πολύ εύκολη έτσι οι χρήστες δεν χρειάζεται να είναι ειδικευμένοι στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και το διαδίκτυο για να το χρησιμοποιήσουν.Θεωρώ ότι τα εργαλεία του παγκόσμιου ιστού μπορούν να αλλάξουν την καθημερινότητα του ανθρώπου και να την διευκολύνουν. Μέσα από αυτό το ιστολόγιο μπορεί ο καθένα να φτιάξει το δικό του, να συγκεντρώσει πληροφορίες που τον ενδιαφέρουν έτσι ώστε να μπορούν και άλλοι χρήστες να αλληλεπιδρούν με αυτό. Επίσης, το ιστολόγιο αυτό μπορεί να το χρηιμοποιήσουμε σε μελλοντικό μας επάγγελμα στο οποίο θα μας διευκολύνει στο μέγιστο. Για παράδειγμα, μια δασκάλα μπορεί να έχει το ιστολόγιο όπου σε αυτό θα αλληλεπιδρούν οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, ή ακόμα και τα ίδια τα παιδιά. Μπορεί να ενημερώνει την πρόοδο των παιδιών, να κοινοποιεί την κατ’ οίκον εργασία τους ή και οποιαδήποτε άλλη ενημέρωση. Με αυτό τον τρόπο θεωρώ ότι επιτυγχάνεται μια συνεχής επικοινωνία με τους γονείς των παιδιών ή και με τα ίδια τα παιδιά, αφού είναι και ένας τρόπος πολύ ευχάριστος κυρίως για τους μαθητές.
    Τον Ιανουάριο του 2012 έγινε προσπάθεια από τις ΗΠΑ να περάσουν τα νομοσχέδια SOPA και PIPA με στόχο την την αντιμετώπιση της πειρατείας και την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων των δημιουργών στο διαδίκτυο. Τα συγκεκριμένα όμως νομοσχέδια δεν είχαν εγκριθεί για τον λόγο ότι κάποια άλλα μέσα μεγαλύτερα όπως είναι η Wikipedia και Blogger είχαν αντιδράσει. Με το να εγκρίνονταν τα νομοσχέδια αυτά σίγουρα κάποιοι άλλοι θα ζήμιωναν και αυτό δεν θα ήταν καθόλου δίκαιο. Επίσης, σε πολλούς χρήστες του διαδυκτύου δεν θα τους επιτρεπόταν η χρήση διάφορων ιστοσελιδών που σήμερα είναι ευρείας χρήσης. Βέβαια, καλό θα ήταν να ελέγχεται το διαδύκτιο για να μην «κλέβει» ο κάθε χρήτης πνευματικά δικαιώματα άλλων χωρίς να υποστηρίζει την πηγή που το πήρε.

    Τέλος, θεωρώ ότι κάθε χρήστης του διαδυκτίου έχει δικαιώματα αλλά συνάμα και υποχρεώσεις. Μπορεί να εκφράζει τις απόψεις του ελέυθερα αλλά να σέβεται κάθε άποψη που ενδεχομένως υπάρχει χωρίς να προσβάλλει και να υποβιβάζει και τις υποχρεώσεις των άλλων.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s